• #
  • #
  • #
  • #
Категорії

Елементи страхувальної ланцюга, допустимі навантаж

Якщо зірвався до цього не вдарився і не затримався про виступаючі частини льоду, скель і т.д. - його рух буде зупинено мотузкою, яка вщелкнуть в карабіни точок страховки або проходить через виступи і утримується страхує через страхувальну базу, або виступ.

При цьому зірвався не отримає травм, якщо ривок НЕ буде жорстким. Жорсткість ривка також істотна для того, щоб точки страховки, база або система зірвався були зруйновані в результаті надмірно жорсткого ривка. При цьому альпіністська система розрахована на ривок не більше 1500-1600 кг. База блокується стропой або основний мотузкою, при цьому сама стропа або мотузка розраховані на ривок до 2200 кг.

Який ривок витримають точки страховки - непередбачувано і лише може бути попередньо оцінений якісно, в залежності від досвіду альпініста. Самі елементи виготовляються з розрахунком на ривок на них 1600-2500 кг, але умови їх установки часом не забезпечують настільки сильний ривок і точки можуть вилетіти без руйнування їх конструктивних елементів.

Так вважається, що скельні гаки витримують 500-1000 кг, закладки - аж до розриву троса або петлі, але, будучи погано закладеними, можуть вилетіти і при дуже слабкому ривку. Льодобури - вважаються найнадійнішими в порівнянні з іншими способами організації точок страховки і можуть витримати до 2400 кг.

Карабіни розраховані на навантаження 2000 кг. Самим ненадійним в цьому ланцюгу є верхня точка страховки, на якій зависає зірвався альпініст. Найнадійнішим елементом страховки є мотузка (за винятком випадку, якщо вона буде обрізане про гострий край скелі або отримає пошкодження від падаючих каменів або льоду). Розривне зусилля мотузки не менше 2000 кг. Отже, основним шляхом підвищення безпеки ситуації в разі зриву є зменшення ривка на мотузку. Чим менше ривок - тим менше ризику, що який-небудь елемент страховки не витримає.

 

Від чого ж залежить величина ривка?

Ривок на мотузку в разі зриву одного з партнерів залежить від наступних факторів:

  • Ваги зірвався людини (разом з одягом і рюкзаком, якщо він є).
  • Жорсткості мотузки.
  • Фактора ривка. Фактор ривка - це відношення глибини падіння людини (від точки його зриву до того місця, де він зависне на мотузці) до довжини мотузки, на якій він завис. При цьому під довжиною мотузки мається на увазі довжина нерастянутой (виданої) мотузки. Може приймати значення від 0 до 2 (у звичайній ситуації).
  • Від тертя мотузки про виступи і в карабіна.Від наявності фрикційного (гальмівного) пристрою, довжини протравленою мотузки і зусилля, з яким мотузка протруюють через даний пристрій.
     


Особливо відзначимо, що ривок на мотузку не залежить (!) Від глибини падіння людини, а залежить тільки від фактора ривка (див. Вище). Наприклад, людина стала на самострахування і виліз вище точки, до якої він пристебнутий, на всю довжину самостраховки. Якщо він зірветься, то пролетить на глибину, рівну двом довжинам самостраховки (наприклад, 3 м). У цьому випадку фактор ривка дорівнює 2 (глибина падіння 2 м, довжина мотузки - 1 м, фактор ривка 2: 1 = 2). При цьому ривок буде настільки ж сильним, як якщо б він виліз вгору на всю довжину мотузки взагалі без точок страховки (скажімо на 40 м), зірвався б вниз і пролетів би при цьому 80 м. (До страхує 40 м і стільки ж після).

 

Увійти
Ще немає запису?Зареєструватися
Зареєструватися
Повернутись назад
ALANTUR
61057 Харьков ул. Пушкинская, 22
(098) 851-8-222 shop@alantur.ua