• #
  • #
  • #
  • #
Категорії

Нова МТВ траса в Буковелі

Читайте розповідь про те, як хлопці з кримського клубу «FRaction» будували нову МТВ трасу в Буковелі.

Карпати, безумовно, мають власної магією. Відвідавши ті краї вперше в 2009 р ми закохалися в їх неповторну ауру. Можливо, від частини, це пов'язано з набагато більш незайманою природою і відмінним кліматом для проведення літнього катання, в порівнянні з нестерпною спекою в кримських горах. Та й ще кілька місяців заборони на відвідування лісів у Криму через високу пожаропасності, так само не можуть задовольнити потребу в катанні. Звідси і з'являється бажання відправитися в Карпати.

А Карпати, для райдерів орієнтованих на їзду вниз, в першу чергу, цікаві наявністю підйомника. Місць і лижних курортів, обладнаних підйомниками в карпатських горах кілька, але найзручнішим у всіх питаннях, пов'язаних з інфраструктурою, є Буковель. Беручи до уваги, що літній період для гірськолижних курортів є «несезонними», то і цінова політика для відпочиваючих влітку, більш ніж лояльна. Це і стало додатковим стимулом по 2-3 рази за літо вибиратися в Буковель.

Кожна поїздка супроводжувалася не тільки «укочуванням в усмерть», а й переговорами щодо можливого співробітництва, з особами, причетними до розвитку байк-парку. Так, восени 2010 р. вдалося попередньо домовитися про співпрацю в плані будівництва нових трас для сезону 2011р. В цей час змінився менеджер парку, діяльність якого «не виправдала наданого високої довіри» від керівництва курорту. На сьогоднішній день з 100% упевненістю складно стверджувати, хто обійме посаду менеджера байк-парку, але в наших переговорах брав активну участь Артем Макаренко, який є співробітником ГК «Буковель» в області рятувальної служби, а так само багато райдери його знають як досвідченого мтб- шника.

Підсумком переговорів став підписаний в лютому Договір про проектування та будівництво нової траси в районі підйомника №2, куди в сезоні 2011р. буде переорієнтовано розвиток байк-парку. Паралельно з підготовкою до гонки «Форт Балаклава», йшли збори для відрядження: планування траси, придбання необхідного інструменту і спец.одяг. Останнє було дуже актуально, з огляду на те, що квітень - час, коли на більшості трас Буковеля лежить сніг, та й не виключені опади у вигляді снігу, мокрого снігу і т.п. У підсумку - так і було.

Побажання по трасі від керівництва парку були досить розмиті: «Потрібна інша траса! Але з урахуванням, її орієнтації на середній і вище середнього рівень підготовки райдерів ». Багато хто знає існуючі з 2009р. дві траси, спроектовані Томом Прохасько (Канада, Gravity Logic). Охарактеризувати їх можна як «сінглтрекі» - досить вузькі, з великою кількістю маленьких і крутих поворотів. Дані траси розташовані в районі 5-го підйомника, і мають довжину близько 2,5 км. Схил гори «Буковель», на якому нам треба було звести «об'єкт», володіє більш скромною довжиною, але досить пристойним постійним ухилом. Пряма довжина схилу - 1км, перепад висоти 220м.

Таким чином, нам потрібно було «змагатися» з гуру світового масштабу в будівництві МТБ-Трейл. І це відчуття тільки розохочувало.

Вранці 11 квітня, на наступний день, після проведення змагань «Форт Балаклава», ударна команда Fraction, упакована власним досвідом і необхідним інвентарем, висунулася за маршрутом: Севастополь-Сімферополь-Івано-Франківськ-Буковель.

Шлях нас чекав не близький і не швидкий. І час у дорозі ми в основному витрачали на відпочинок після проведеної гонки і в переддень великого обсягу майбутньої роботи.

Наша команда складалася з 3-х чоловік, і кожен з нас не була новачком у справі з планування та будівництва різних тем для МТБ. На курорт Буковель прибутку вночі. Було прохолодно, температура явно нижче 0, місцями виднівся лежить сніг! Насправді, це було й не дивно, адже центр курорту розташований на висоті майже 1000 м над рівнем моря. Розташувалися в самому «серці» Буковеля в затишному котеджі з усіма зручностями, в т.ч. безкоштовним wi-fi.

На ранок нас порадував і водночас засмутив, сніжний пейзаж карпатських гір.

Погодивши остаточне місце розташування траси, питання з місцевою службою безпеки, ми піднялися на засніжену гору Буковель.

Під час підйому спостерігали, як велика кількість лижників і бордерів атакували червоний спуск траси №2. Паралельно спуску лижної траси, були побудовані трампліни та інші конструкції для зимового фрістайлу, джіббінга і т.п. Пізніше на них проходив 3-х денний контест, свідками якого ми стали, де більшості українських райдерів добре відомий Вітя Петров, отжигал різні божевільні трюки.

Але повернемося до нашої теми. Насамперед нам не обходимо було знайти потрібну траєкторію, враховуючи при цьому, що траса повинна бути паркової, так би мовити орієнтована на широке коло користувачів. Гора має постійний сильний ухил, без будь-яких «вигідних» ділянок, щоб уникнути великої кількості ділянок з негативним ухилом. На визначення траєкторії витратили кілька годин безперервного ходіння вверхвниз по засніженому лісі. Сніговий покрив в лісі становив приблизно 30см і заважав нам зорієнтуватися в правильному виборі. Єдиний плюс снігу, був в тому, що було зручно зберегти нашу траєкторію, тобто по своїх слідах ми завжди могли повернутися і вибрати потрібний напрямок. В цей же день ми погодили обрану нами траєкторію з керівництвом, і вже на наступний день приступили до роботи.

Нам треба було зняти верхній шар грунту на протязі всієї траси, це приблизно від 10 до 30 см верхнього родючого шару, плюс до всього цього доводилося прибирати ще й сніг, досить трудомістке заняття згрібати сніг упереміш з листям, хвоєю і ін., А вже тільки потім приступати до земляних робіт.

День у день ми просувалися все далі і далі. Перші дні 3 час від часу йшов сніг, але весна брала своє, і вже починаючи з 5 робочого дня, сніг в лісі став дуже швидко танути. Робочий процес йшов згідно графіка, іноді змінювали траєкторію, освоювали нові технології в будівництві і постійно доводилося себе стримувати від створення "жорстких тим" ...

Нам було дуже не звично працювати з величезною кількістю будматеріалів, а саме з поваленим лісом і легко доступною землею, чого на жаль не вистачає у нас в Криму. З особливостей, варто згадати про коріння. Щоб вони були «смачними» для райдерів, їх доводилося досить довго розкопувати, іноді навіть вручну, тому що їх хитросплетіння були чудові і не хотілося їх пошкодити інструментом.

Іноді ми за день просувалися дуже повільно через те що всі сили витрачали на будівництво контр-ухилів, гепів, мостів та інших тем. А іноді нам вдавалося досить швидко обробляти схил.

У підсумку ми змогли побудувати трасу за 14 днів, як і планували, проводячи на об'єкті по 8-9 годин на день. Траса вийшла (як і замислювалося!) Широка (в середньому 1,5-2 м), динамічна з безліччю поворотів (18 правих і 17 лівих), коренів, купин, плоских поворотів з негативним ухилом. Між усіма "складними ділянками" є відрізки, щоб перевести дух, але присісти на сідло буде ніколи! Конструкцій типу дропов і гепів мало, їх ми приберегли для наступних проектів. Вдалося уникнути вирубки лісу, мабуть дається взнаки досвід з прокладання трас в Криму, де ми дуже педантично ставимося до дерев.

На жаль, у нас не було можливості покататися на байку по трасі, хоча тепла і суха погода до кінця нашої роботи так і спонукала до цього! Надія була на хлопців з Чернівців, які приїхали нас провідати на великодній уїк-енд, але сталося «непередбачене» і їх катання обмежилося всього лише 2 спусками та швидкої евакуацією в мед.учережденій.

За інформацією, отриманою від парку, відкриття трас відбудеться в середині травня. Уже відбулося тестове випробування нових кріплень для байків на 2-х місцевому підйомнику. Так само в парку буде діяти прокат новеньких, зразка 2011р. красенів-великов Cube (хардтейли і АМ підвіси).

Наше ж співпраця не обмежиться однією трасою. У цьому ж сезоні намічені ще деякі спільні проекти, орієнтовані на розвиток курорту Буковель, як відмінне місце для літнього катання в різних напрямках МТБ.

Увійти
Ще немає запису?Зареєструватися
Зареєструватися
Повернутись назад
ALANTUR
61057 Харьков ул. Пушкинская, 22
(098) 851-8-222 shop@alantur.ua