• #
  • #
  • #
  • #
Категорії

Микола Фоменко: «Elan SLX FIS Amphibio - приголомшлива лижа!»

Микола Фоменко, крім того що він - ведучий, актор, музикант, автогонщик і власник команди Формули-1, ще й гірськолижник з серйозним спортивним минулим. Кандидат в майстри спорту - це не жарт.

Він тільки пару днів тому повернувся з Австрійських Альп, де катався на нових Elan.

Перед вами телефонне інтерв'ю з Миколою, яке з задоволенням пропоную вашій увазі.

- Як покаталися?
- Ми були в Хинтертукс, покаталися просто чудово. Ми їздимо туди вже багато-багато років. Зі снігом зараз там зараз просто чудово, до нашого приїзду насипало 2 метри 80 сантиметрів свіжого. Уявляєте?

Николай Фоменко катался на новых лыжах Elan SLX FIS AmphibioЗ погодою теж нічого. У п'ятницю було сонце, -11 градусів, прекрасна погода. В цей час там проходив етап Кубка світу з телемарк. На наступний день була дуже важка погода - з 8 до 10:30 було суцільне молоко, навалило нереальна кількість снігу. Але ми знали, що в цей день погода буде постійно змінюватися, і дійсно - раптом все розсіялася, до 2:30 було яскраве-яскраве сонце і чудовий сніг - просто пух! А після обіду знову «зарядила» і стало зрозуміло, що сенсу продовжувати немає. В цілому за два дні ми прокаталися десь в районі 10-11 годин. Дуже добре, просто чудово покаталися. Я там був на нових лижах Elan SLX FIS, з новою технологією Amphibio. І це не магазинна модель, а race department, як у нас прийнято називати - «цехові».

Микола Фоменко катався на нових лижах Elan SLX FIS Amphibio- І як вони Вам?
- Можу сказати, що це, звичайно, приголомшлива лижа. Напевно, комусь SLX FIS здасться важкуватою, але катання на ній зовсім інше. Що я хотів би наголосити: це асиметрична лижа, відповідно, є лижа права і лижа ліва. І плутати їх, скажімо так, небажано.

- Ви не радите «плутати» лижі. А самі пробували?
- Я не пробував міняти лижі місцями, але моє відчуття, що в цьому випадку буде повернення до класичної школи, тобто катання з роботою «в одну лижу», і в такому режимі вона буде працювати без проблем, хоча і буде важко фізично, оскільки нові лижі дуже важкі. Але цехові лижі все важкі, що тут поробиш.

- Асиметрія відчувається при катанні?
- Основне відчуття - працюють зовсім інші групи м'язів: голеностоп практично «відпочиває», працюють вся внутрішня поверхня стегна і ті м'язи, які розташовані ближче до пахової області. А основний головний біль спеціального слалому - коліна (в лижах коліна взагалі основний головний біль), - в цій лижі абсолютно розвантажені! При цьому я не можу сказати, що це лижа для ледачих, це абсолютно не так. Але зусилля, які зазвичай докладає спортсмен - а я зараз говорю про спортивний, активному катанні, - при катанні на нових SLX FIS Plate менше. Лижа не вимагає тих витрат енергії, яких вимагають інші сучасні лижі, що працюють на етапах Кубка світу.

- І все це завдяки асиметричній конструкції?
- Думаю, що ця лижа вимагає менше зусиль саме тому, що у неї зовсім прогресивна конструкція. Крім Amphibio, в ній застосовується зовсім дивна асиметрична технологія, яка називається Power Spine. Завдяки їй поведінку лижі і вихід з повороту обумовлені розташуванням вашого центру ваги. На траєкторію впливає не те, як ви «продавили» лижу, умовно кажучи, в апексі (апекс - точка траєкторії, найближча до внутрішньої вішці, - прим ред.), А те, де знаходиться ваш центр ваги. Тобто техніка катання така ж, як на гірськолижних тренажерах. Лижу кинули в бік, вона увійшла в поворот, дійшла до апекса і, якщо тіло знаходиться в правильному положенні, то лижа «виплюне» вас в два рази активніше, ніж звична «бойова» симетрична лижа. І скажу так: це дуже здорово!

- Тобто асиметрія найяскравіше проявляється саме на виході з повороту?
- Звичайно, у кожного своє відчуття, як і в будь-якій справі, мені здається, що асиметрія SLX Amphibio «заточена» саме на викид тебе з апекса, тобто раніше ти повинен був дуже точно контролювати момент виходу з повороту, прикладаючи зусилля. Увійшов в поворот, видавив поворот до прапора і потім на звичайній лижі ти «розпускаєш» лижу з таким зусиллям, з яким потрібно, сам це контролюєш, а в Amphibio це контролюється положенням тіла, а не м'язової навантаженням.

- Ви сказали, що на льодовику було багато свіжого снігу. Вам вдалося спробувати ці лижі в потрібній для них обстановці - на жорсткій трасі?
- У перший ранок, в п'ятницю, було мінус 11-12 градусів. А на льодовику, як зазвичай там буває в листопаді, стояло вісім трас - там тренувалися юнацькі збірні половини країн Європи. Тому у мене були всі умови для того, щоб спробувати лижу і в трасі, і на жорсткому, і на м'якому на снігу, і я це зробив з великим задоволенням. Якщо говорити про чистий спорті, то на підготовленій трасі лижа просто ідеальна. Напишіть великими буквами: просто ідеально.

Николай Фоменко катался на новых лыжах Elan SLX FIS Amphibio- А чи не на трасі?
- Якщо говорити про те, щоб ганяти на цій лижі весело і в режимі відпочинку, то, швидше за все, цього не вийде. Але SLX FIS - лижа «цехова», а не звичайна слаломна Amphibio, тобто по-іншому зроблена, у неї зовсім іншу вагу, вона набагато серйозніше, ніж звичайна. Я пробував різні варіанти катання: і на жорсткому, і на схилі з досить м'яким снігом, і по нарита горбах. У вільному катанні по розбитим схилах і горбах на цій лижі важкувато через те, що у лижі велику вагу. Скрізь справляєшся, але це вже напружена робота, а не відпочинок.

- Які ще критичні моменти з точки зору вільного катання - не в трасі, крім ваги?
- Мої попередні лижі - теж слаломні Elan FIS, але не Amphibio. Вони важче, ніж стандартні магазинні лижі, але дозволяють ганяти цілими днями. Навіть коли мова йде про катанні з сім'єю цілий день. Діти втікають від тата, їх доводиться ловити і гнати для цього повним ходом, і так цілий день - на це мене вистачає. А ось сьогоднішня SLX FIS Amphibio для мене, чесно кажучи, важкувата. Є і ще один момент: ця лижа не дозволяє «гострої» роботи на різних покриттях. Грубо кажучи, якщо ви потрапили з льоду на пух, пересіли з однієї стійки в іншу на великій швидкості, а потім захотіли висмикнути носок вгору і залишитися на одній лижі, як в класиці - цього не вийде.

- Коли катаєшся цілий день, іноді хочеться і довгими дугами пройтися.
- Ні, ця лижа не хоче йти в більш довгі дуги, довгий карв не для неї. Попередня SLX дозволяла кататися реально швидко, довгими напівдугою, в стійці «з випадом» внутрішньої ноги - коли опорна нога знаходиться позаду. Причому радіус у неї був теж 12,5 метрів, але ці 12,5 можна було «розкату», напевно, і до 15. Тобто вона дозволяла робити довші дуги з основною опорою на зовнішню лижу, з великою різножкою. А нова SLX Amphibio зроблена дуже точно під FIS-івські правила і, як я розумію, Elan розробив її з урахуванням відстані між воротами. Elan вже отримав дозвіл FIS на використання цієї моделі на змаганнях Кубка світу.

- Іншими словами, для катання цілий день на великих схилах краще що-небудь інше ...
- Так я ж колишній «гігантіст», і інші мої лижі - гігантські Elan, і нову модель взяв теж GS. Цього разу у мене було всього два дні і тому я з собою свої нові довжелезні 188 см GS FIS не брав. Але ж і вся лінійка моделей FIS непорівнянна з лижами з магазину! Я розумію, що всі лижі з магазину «заточені» на людей, які хоч і катаються досить активно, але все ж не є спортсменами. А вся лінійка лиж з Amphibio дуже добре збалансована. Під балансом я розумію те, що тобі не потрібно фізично дуже затратно працювати, лижа вимагає від тебе тільки вірною постановки центру ваги. Тобто ти можеш свій карв на двох ногах точно вести своїм балансом, коли у тебе попа знаходиться в потрібному місці - все, лижа тебе везе скрізь і все робить просто шикарно. А що стосується цехової лижі, тут, звичайно, є труднощі. Найголовніше, що вона не дозволяє кататися багато, тому що просто важко.

- «Цех» завжди був більш суворим до помилок ...
- Звичайно, це більш сувора лижа, яка не прощає помилок. Якщо на цехової лижі ви помилилися з положенням вашого тіла, сіли назад, то все: у вас ці помилки і запізнення будуть наростати, і потім ви будете виплюнути лижею за траєкторію. Це - лижа для професіоналів. Я ще раз кажу про те, що саме завдяки своїй асиметричності ця лижа доведена вже до скоєного межі - тобто вона для тих, хто виступає на Кубку світу. А чи не цехова лижа інша.

- Аматорські «слаломкі» теж пробували?
- Я - ні. Але можу сказати, що якщо брати «магазинну» версію, то лижа теж буде відмінна. Така лижа у моєї дружини, яка катається, умовно кажучи, в інших режимах. І вона прекрасно нею користується. Не те, що вона взагалі не витрачає сил - будь-які лижі з цієї точки зору затратні, хоча б тому, що вони важкі. Проте, все одно: на Amphibio хитання з боку в бік - «кач» - вирішує все, і на магазинної лижі теж. Звичайна Amphibio набагато м'якше за характером, в тому сенсі, що вона більш терпима до помилкового катання, і це правильно. Цехова лижа випльовує тебе дуже сильно, а магазинна це робить слабкіше, і за рахунок цього управління простіше, контроль краще.

- Велике спасибі за інтерв'ю і удачі!
І вам всього найкращого.

Текст: Георгій Дубенецький спеціально для ski.ru

Увійти
Ще немає запису?Зареєструватися
Зареєструватися
Повернутись назад
ALANTUR
61057 Харьков ул. Пушкинская, 22
(098) 851-8-222 shop@alantur.ua