• #
  • #
  • #
  • #
Категорії

Вибір велосипеда (від 300 до 500 $)

Щороку одночасно з пролісками всі тематичні форуми спілкування в інтернеті наповнюються текстами такого типу: «Вітаю дорогі велосипедисти! Я * -цять років тому катався на радянському велосипеді, але несподівано розбагатів, тому прошу підказати мені, який гірський-міський-швидкісний велосипед мені вибрати в межах 300-500 $.

Як варіант, автор стурбований вибором із двох надзвичайно схожих велосипедів різних марок, але однієї країни походження. Спробуємо уникнути завжди спірних оголошень "кращого виробника всіх часів", але знайдемо і опишемо універсальні критерії, за якими будь-яка людина зможе зробити вибір.

 

Тільки туризм

Когось це шокує, але ось факт: 300-500 доларів, це не середня, а сама нижня допустима планка для сучасного багатошвидкісного велосипеда без переднього амортизатора (або з амортизаційною вилкою самого початкового рівня, якщо мова йде про 500 доларів). Якісними за такі гроші можуть бути тільки велосипеди для помірного катання з діаметром колеса 26 "і 28". Перші називають MTB (Mountain Bike) або, більш правильна назва, ATB (All-Terrain Bike). Це туристичні велосипеди із широкими покришками і переднім амортизатором (амортизаційною вилкою). Діаметр колеса 28 належить до класу дорожніх гібридів (всі радянські туристичні велосипеди також в цій групі), з відносно вузькими покришками, часто жорсткою вилкою і хорошим захистом від бруду одягу велосипедиста.

Призначення: міська або шосейна туристична їзда.



 

Таким чином, за 300-500 долларів неможливо знайти якісний сучасний :

  • спортивно-шосейний велосипед
  • downhill-велосипед (для швидкісного спуску) і взагалі будь-який повнопідвісний байк
  • спортивний циклокросовий велосипед
  • професійний крос-кантрійний велосипед (той самий горезвісний гірський байк)
  • велосипед з рамою або вилкою з карбоновими елементами

 

Якщо ви бачите будь-який апарат перерахованого вище типу за 300-500 доларів, мова йде про діючий макет. Велосипед, призначений для професійного й, тим більше екстремального використання, коштує в кілька разів дорожче навіть в базових варіантах. Китайські вироби такого роду, небезпечні для життя.

Обмовимося, межі одного класу велосипедів від іншого, досить розмиті. Так, велосипед з алюмінієвою рамою за 450 доларів з кліщовими гальмами, гумою 28мм і кермом-бараном, вже ніби як є шосейним велосипедом, але якщо при розбитті велосипедів на класи враховувати не тільки обладнання, а й ціну і нюанси рами (геометрія, наявність кріплення для крил і багажників) ми віднесемо такий велосипед швидше до спортивного гібрида. Якісний професійний або велосипед для інтенсивного спортивного катання у вищезгаданий діапазон цін потрапити не може!

Ще раз перечитайте цей розділ. Повторимо. 300-500 доларів це мінімальна планка. Велосипед з амортизатором не повинен коштувати 300 доларів, а близько 500. Для прогулянкових гібридів вилка не обов'язкова взагалі.



Все схоже

Отже. Покупець, нарешті, готовий стримати апетити і бажання бути схожим на Ленса Армстронга і обмежити свою фантазію робочим міським велосипедом за 300-500 доларів.

Але ось нова проблема. Новачок, особливо не віддає перевагу якомусь певному типу велосипеда або торговій марці, просто губиться, серед схожих ззовні моделей велосипедів різних виробників. В даному ціновому діапазоні ми беремося нарахувати не менше півсотні моделей велосипедів з різними логотипами, але зі схожою начинкою. Голова, звичайно, паморочиться, скільки треба всього обміркувати і вирішити- від на «тому» велосипеді гума гладка, як коліно, а на «цьому» злошипована, але ж рама алюмінієва, сплав 6061, що а тут 7005, та й кермо зовсім пряме , а там з підйомом, в загальному 1001 питання . І суть- який саме тип велосипеда обирається не важливо-проблеми схожі.

 

Приймемо як аксіому: все велосипеди одного типу (скажімо, гібриди), всіх менш відомих виробників, навіть з абсолютно різною ззовні начинкою, в узагальненому розгляді практично однакові. Це означає, що в цілому, працездатність механіки, її довговічність, якість рами, збірки, логотип на компонентах, дають якийсь коктейль зі схожим смаком. 300 грам яблучного повидла, дві літри м'ясної підливи, часниковий соус, чотири банки шпротів і двісті грам каррі не сильно змінять смак, якщо повидло замінити курячим бульйоном. Пояснимо на більш зрозумілому прикладі.

Колеса велосипеда Alite KHS 2004 року (тут і далі всі торгові марки використовуються для гіпотетичного прикладу, розглянута ситуація взята зі стелі) робляться непридатними через 1000 кілометрів пробігу. Якщо ви знаєте про це, почувши в якомусь форумі (що взагалі сумнівне джерело інформації), і, намагаючись уникнути проблеми, вибираєте велосипед FELT, на якому ця проблема, за словами продавця, відсутня, будьте впевнені: зламається щось інше, на чому виробник змушений був заощадити. Картридж, або помре амортизаційна вилка, а може щось ще. Ще приклад: полегшене кермо на велосипеді означає, що виробник швидше за все компенсував свої витрати китайським дерматиновим сідлом, яке почне тріщати по швах через кілька місяців використання.

Чому так відбувається? Ні, це не закон підлості і не закони Мерфі. Тільки момент ціноутворення, який ми зараз розберемо на пальцях. Візьмемо красивий велосипед за 500 доларів. Складний в принципі апарат: багатошвидкісний, вилка амортизує, фарба блищить, та й грошей серйозних вартує. Простеживши ланцюжок від заводу до прилавка в зворотному напрямку. Ми побачимо, що ціна такого велосипеда під час закупівлі магазином у дистриб'ютора становить вже 300-350 доларів. Останній, закуповуючи цей велосипед в кількості «вагон залізничний 1шт. з Китаю »платить за штуку 100-200 доларів. Відпускна ціна з заводу вже все 70-100, де реальна собівартість, за вирахуванням зарплати робітникам, порцій рису, партійних внесків, реклами й електрики 40-70 доларів.

Очевидно, що в такому вузькому ціновому коридорі реалізувати якісь надприродні переваги над конкурентами неможливо. Якщо виробник оснащує велосипеди трохи більш міцними, але дорогими колесами, він зобов'язаний компенсувати свої витрати або, піднявши ціну, але тоді він втратить цінову нішу на ринку, оскільки ціна зросте , або, що частіше буває, поставити якусь більш дешеву іншу деталь. Додавши в одному місці - змушений відрізати від іншого. І саме цей компонент вийде з ладу, і саме з цієї причини, користувачеві краще не зосереджувати весь свій час на аналізі якості нонейм втулок чи покришок, встановлених на бюджетному велосипеді.

Природно, на світі існують ідеалісти, які шукають самий із самих компромісів, де все більш-менш надійно. Твердження: всі спроби в тривалих суперечках на форумах знайти золоту середину економ-класу і назвати її ім'я-модель велосипеда, марна трата часу. Визначити оптимальний велосипед неможливо. Бюджетний байк і його компоненти просто не встигають себе повністю показати за сезон, а виробник оновлює модельний ряд. Велосипед живе на ринку одне літо, після чого змінюється модель, часто з такою ж назвою, але повністю відмінною начинкою. Тут як відбувається: зазвичай, назва відображає не суть моделі, а її позицію в модельному ряду компанії. Скажімо, велосипед Forester призначається молодшим в лінійці Scott USA. І хоч в два рази підніми ціну на всі велосипеди Scott, поліпшивши відповідно їхню начинку, Forester'ом будуть називати найдешевший, хоча відмінності з минулим роком будуть більш ніж кардинальними. Тому аргумент сусіда по під'їзду, типу: «Kona Kahana- кращий вибір, 5 років їжджу і не можу наїздитися», недійсний. Людина їздить на ІНШОМУ велосипеді, абсолютно відмінному від того, що стоїть на вітрині сьогодні, як рамою, так і механікою. Це правило діє на велосипеди з однією назвою, навіть якщо їх розділяє всього один рік і одна зміна модельного ряду. Винятки тут можливі, але в даній статті ми не займаємося їхнім пошуком.

Висновок. Стоячи перед вітриною з двома схожими за ціною і комплектації велосипедами різних відомих виробників, вибирайте за зовнішнім виглядом і відчуттям. Під фарбою вони схожі, як брати-близнюки.

 

Born In …

Всі сучасні якісні рами, включаючи більшість професійних, роблять у Тайвані. Якщо ваш велосипед за 300-500 доларів зроблений в цій країні, вам пощастило. Малайзія, Сінгапур, В'єтнам, не дай бог, випускають рами, що відносяться до класу опалювальних батарей. Тайвань, високотехнологічна країна, в якій виготовлено 90% начинки вашого комп'ютера і вся складна електроніка зібраного в Китаї типового телевізора. Так що велосипеди вони робити вміють. Якщо продавець заявляє велосипед як зроблений в Європі або США, вас обманюють. Слідкуйте за формулюваннями продавця: «чеський» або «американський» виробник, під час обговорення велосипедів марки Author або Трек, наприклад. Там знаходиться лише головний офіс. Всі бюджетні велосипеди всіх європейських і американських марок давно роблять в Азії.

До речі про Китай. Виробничі потужності цієї країни викидають на ринок як професійні рами, так і більшу частину металобрухту, що стоїть пірамідами на ринку. В цілому, в нашому питанні, Китай знаходиться між Тайванем і країнами південно-східної азії, як би це смішно не звучало.
Країна походження компонентів будь-якого велосипеда, для вас назавжди залишиться загадкою.



Мама мила раму

Ні, все таки на щось, але звертати увагу варто. Найголовніший і дорогий компонент велосіпеда- це його рама. Її ціна становить приблизно третину вартості бюджетного байка на вітрині. Таким чином, вибираючи велосипед, в першу чергу потрібно дивитися на його шасі, а тільки потім на кількість спиць і розмір катафотоів: на «за і проти» при купівлі велосипеда за 500$ не повинно впливати наявність якогось «неугодного» компонента вартістю 10 доларів. Якщо в велосипеді вас дратує малюнок покришки, це не повинно вас зупиняти, оскільки гуму завжди можна поміняти.

Але рама впливає на все: від неї залежить швидкість велосипеда, його керованість, ваша посадка і загальний комфорт. На жаль, треба прийняти як факт - ви ніколи не зможете визначити властивості рами дивлячись на велосипед на вітрині. Більш того, якщо умови магазина дозволяють проїхатися на велосипеді по вулиці, ви також будете залишатися в невіданні щодо реального стану справ. Звичайно, якщо ви завзятий велосипедист і в сідлі проводите кілька годин в день регулярно міняючи велосипеди, невеликий тест вам скаже багато, але тоді навіщо вам це керівництво?



Тим ні менш, загальні правила яких можна дотримуватися у виборі рами велосипеда, існують.

  1. Це повинен бути відомий виробник. На жаль, ім'я виробника (точніше його поширеність), це ще не показник якості. Чи не показник і те, що Джон Сміт виграв чемпіонат світу зі стрибків у пісочниці на ровері Tum-Tum в 2002 році. Tum-Tum за 300 доларів, це не custom-made для Джона Сміта за 4000 доларів, де від компанії залишилася тільки наклейка. Найчастіше, такі рами для змагань робляться на сторонньому заводі, оскільки рідні потужності просто не в змозі робити якісні продукти.Що робити? Загальне правило вибору бренду, здається, таке (якщо є думки, виправлення вітаються): дивіться на ціновий діапазон. Найдешевший в лінійці виробника дорослий багатошвидкусний велосипед 26 "-28", повинен коштувати не менше 250-300 доларів. Якщо ціновий діапазон на дорослі прогулянкові багатошвідкісні велосипеди у фірми гуляє від 150 до 1000 доларів, вас кидають фірма піклується тільки про реалізацію товару, де дорожчі моделі рекламують дешевий мотлох, та й ті сумнівної якості.
  2. Йдеться тільки про алюмінієву раму, де сплав, як би вас не намагався переконати виробник, особливої ролі не грає. Конкурентні за характеристиками сталеві рами в цьому ціновому сегменті не пропонують вже років 6-10. Якщо продавець пропонує за такі гроші КАРБОН (вуглепластик) або взагалі вимовляє це слово, боляче його вдарте і негайно покиньте магазин.
  3. Якщо ви гарантовано не хочете помилитися: геометрія рами повинна бути двома трикутниками із прямих труб. Ніяких задніх амортизаторів. Ніяких зайвих труб-розпірок. Ніяких чурок химерної форми шириною в руку. Такі рами годяться тільки на роль екзотичних опалювальних батарей. Довговічний, хороший і надійний, значить, не кладний. Існує чимало фірмових технологій, властивих тільки одній компанії, які виходять за рамки цих правил. Компанія Corratec тримає лінійку велосипедів з дугоподібною верхньою трубою (так робить тільки Corratec!), Але такі велосипеди виходять за рамки нашої цінової категоріі.Да і не тільки Corratec Таких брендів є чимало: трохи нестандартну геометрію застосовує GT зі своїм також фірмовим Z-подібним підсидільним вузлом. Будь-яка подібна технологія не є перевагою, яка має визначити ваш вибір. Це тільки зовнішній вигляд! Про це, трохи докладніше нижче.Також нагадаємо, що жіночі рами мають особливу, скошену геометрію переднього трикутника. Якщо у вас є можливість придбати велосипед з малорозмірною рамою правильної геометрії, цей вибір  для дівчини кращий, з точки зору жорсткості і накату рами. Але для недосвідчених байкерів відкрита рама зручніше і безпечніше. Плюс, на такому велосипеді можна їздити в спідниці!
  4. Не зосереджуйте увагу на типі колонки керма. Це, за великим рахунком, не має значення. Як і діаметр підсідельною труби.
  5. Наявність кріплень для дискових гальм на MTB-рамі бажано. На прогулянковій рамі обов'язкові монтажні отвори для установки багажника, кріплення для установки динамо-машини вітаються. Однак, якість і низька вага сучасних фар, що працюють від динамо-машин нівелює важливість цієї опції.
  6. Розведення тросів до гальм і перемикачів швидкостей на рамі також особливої ролі не грає.
  7. Огляньте раму велосипеда, що купуєте на предмет якості фарбування: відсутність потьоків, відколів, подряпин, потертостей, ВМ'ЯТИН. Рами перевозяться через пів-світу, і пошкодження- не така вже й рідкість.
  8. Постарайтеся уникнути такої рами, де зварний шов переривчастий або, навпаки, надмірний і «напливає» декількома шарами. Це не найкращими словами характеризує роботу зварювальника.
  9. Наклейки повинні бути сховані під лаком: так робить кожен поважаючий себе виробник. Інакше, через рік активної експлуатації вони почнуть відвалюватися.
  10. Загальний профіль труб, з яких зварена рама, також не сильно важливий- витягнутий це овал, чи коло. Вважається, правда, що плюсом є зримо змінний профіль (ovalize, tapering) труб. Така труба може плавно міняти свій профіль від кола, до овалу або квадрата (наприклад, нижня труба переднього трикутника). Подібна точка зору мала силу кілька років тому, зараз такі труби можна зустріти на бюджетних велосипедах вартістю від 50 доларів, так що зосереджувати на цьому увагу не варто.
  11. Баттінг, тобто надання стінці труби змінної толщіни- стандартна опція на всіх сучасних рамах, але зримо побачити її наявність ми не можемо, залишається вірити виробникові на слово. З ростом ціни збільшується кількість елементів рами, до яких застосовано баттінг, і кількість змін профілю на трубу. Подвійний баттинг, потрійний і т.д. У бюджетних велосипедах цій процедурі зазвичай піддають нижню трубу переднього трикутника і маркують як Double або Triple batted down tube. Природно, чим більше баттірованних труб, тим краще.
  12. Задній перемикач кріпиться до рами за рахунок змінного сталевого або алюмінієвого гака під назвою "півень", який вставляється в паз на рамі. Якщо велосипедист потрапляє в аварію, і удар доводиться по задньому перемикачу, півень обламується або непоправно гнеться, але запобігає пошкодженню рами. Переконайтеся, що для вашого велосипеда ця запчастина є в продажу, а якщо є, відразу купіть. Всі виробники використовують свою форму "півня", що часто відрізняються для моделей різного рівня і різних років випуску. Знайти заміну- це ДУЖЕ серйозна проблема бюджетних велосипедів, якщо ви пошкодите цей елемент рами. У більшості випадків, це неможливо. 

 

Дуже часте питання: «Чи впливають різні« фірмові »технології на якість рами?». Так, впливають. Але однозначної відповіді- як саме і яким чином, а головне, яка краще ніж інша, без того щоб заплутати покупця ще більше-знайти не можна, так це того й не варте. Отже, ми приймаємо як факт, що при виборі бюджетного велосипеда по рамі, вони також не повинні прийматися в розрахунок.

Тобто, не є перевагою при виборі велосипеда ані зварювання роботом від Merida, ні труби Columbus на велосипедах Author, ні фірмовий гидроформінг Giant, ні різні хитрощі з «аморизуючим» профілем труб, ні ін.ін.ін. Кожна з цих технологій лише поліпшує якісь параметри рами щодо безрідного китайського набору труб і має свої недоліки. Пам'ятайте, ніякі хитрощі з технологією не можуть поліпшити якість вихідної сировини або неякісну роботу людини. Поганий зварювальник здатен зіпсувати самий чудовий матеріал, зроблений за найвищими стандартами.



А можна детальніше про компоненти?

Людина, що переходить від портативної магнітоли у світ hi-fi музики, виявляє, що вибір, який раніше здавався єдиним значно ускладнився. Все потрібно вибирати окремо: колонки, підсилювач, деки різних типів, кабелю. Велосипедам, з зростанням ціни, властива аналогічна тенденція. На китайському непотребі марка ободів ролі не грає. XuangJu мало різниться від BejengPu, чесне слово! Для професіонала, вибір коліс між Mavic або FiR часто критичний, але ви-не професіонал. Хоч як би переконували вас логотипи відомих фірм на компонентах бюджетного велосипеда в своїй значимості, це не так. Всі компоненти цієї цінової категорії, на жаль (або, скоріше, на щастя), поки в цілому схожі. Палиці (загальна назва Керма та винос підсідельного штиря) під штампом Bontrager мало відмінні від аналогічних продуктів Ritchey. По правді кажучи, вони, цілком можливо, робляться навіть на одному заводі.

Сам по собі логотіп- це не більше ніж пляма фарби характерної форми. Дійсно несхожі на сусіда компоненти відомої марки коштують сотні доларів. Їх ставлять на велосипеди чемпіонів, щоб потім продавати під розкрученим логотипом безрідні тайванські компоненти. На ринку можна зустріти десятки абсолютно однакових систем (передній набір зірок з шатуном), але з різними відомими логотипами. Іноді, навіть фірма виробник велосипеда самостійно бере ці безрідні компоненти безпосередньо з заводу і ставить своє клеймо. Так що логотип може бути оманливим.

 

Речі, на які варто звернути увагу. Трансмісія (сукупна назва для перемикачів, ланцюга, системи і заднього пакету зірок (касети) повинна бути фірм Shimano або SRAM. Перша номер один, друга номер два на цьому ринку. Номер три, десяток китайських заводиків. Правильно, якщо під цими логотипами знаходиться як мінімум три компоненти трансмісії: перемикач задній, перемикач передній і манетки (перемикачі швидкостей на кермі). В іншому, чим більше логотипів Shimano або SRAM ви знайдете на компонентах, тим краще (компанія SRAM поки не робить своїх систем і втулок). Самі компоненти вишикуються за рівнем, так, задніх перемикачів у Shimano десяток від 5 до 150 доларів, але про ці маркування починаючим велосипедистам знати зовсім необов'язково. Як ми вже говорили вище: якщо бігти за залізякою більш високого рівня, можна очікувати, що десь поставили більш дешевий компонент. На велосипеді від 300 доларів якість трансмісії для прогулянкової їзди вже прийнятна, Не забивайте собі голову.

Тепер, про наболіле. Амортизатори. У самому-самому найдорожчому на світі велосипеді, їх може бути тільки два. Підвіска для заднього колеса і передня амортизаційна вилка. На бюджетному велосипеді за 300 доларів амортизаторів бути не повинно взагалі. На велосипеді за 500 доларів, може бути встановлена амортизаційна вилка. Хоча для прогулянкового гібрида наявність вилки взагалі не обов'язковий елемент. Велосипеди з заднім амортизатором, за такі гроші ризикують розсипатися по дорозі, їх важко розігнати і підтримувати стабільну швидкість. Робота дешевої задньої підвіски практично непомітна на вибоїнах, а гарне сідло діє не гірше, ніж ці зайві 3-4 кілограми на задньому колесі. Амортизатор повинен бути тільки на вилці переднього колеса. Іноді, пружина вбудовується в підсідельний штир. Таке технічне рішення на бюджетному велосипеді швидше посилює удар, ніж його послаблює. Якісні амортизаційні підсідельні штирі існують, але коштують третину вашого велосипеда.

Повернемося до загальної обвіски. Що робити, якщо обраний велосипед вам в цілому подобається, але ось саме це сідло у вас викликає судоми, або ви не уявляєте велосипед без шипастих покришок? Купити цей велосипед і на місці встановити інше сідло і змінити покришки. В хорошому веломагазині компоненти з нових велосипедів зараховуються при покупці апгрейд-компонентів.



Увійти
Ще немає запису?Зареєструватися
Зареєструватися
Повернутись назад
ALANTUR
61057 Харьков ул. Пушкинская, 22
(098) 851-8-222 shop@alantur.ua